Διδάσκοντες:
Faculty Instructor:
ECTS:
Κωδικός Μαθήματος:
Code:
Κύκλος / Επίπεδο:
Cycle / Level:
Υποχρεωτικό / Επιλογής:
Compulsory / Optional:
Περίοδος Διδασκαλίας:
Teaching Period:
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Course Content:
– Εύρεση Βιβλιογραφικών πηγών: αναζήτηση βιβλιογραφίας ηλεκτρονικά
– αναζήτηση βιβλιογραφίας στις βιβλιοθήκες του Πανεπιστημίου
– Επιλογή του θέματος
– Διατύπωση της υπόθεσης εργασίας
– Δομή της εργασίας
– Οδηγίες ανάπτυξης ενοτήτων
– Λογοκλοπή
– Σύνταξη κειμένου
– Συστήματα παραπομπών
– Μεθοδολογία έρευνας
– Σύνταξη ερωτηματολόγιου
– Συμπεράσματα και παρουσίαση
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Learning Outcomes:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν αναπτύξει την ικανότητα να:
Διατυπώνουν ορθές υποθέσεις εργασίας και κατάλληλα ερευνητικά ερωτήματα
Είναι σε θέση να διαμορφώσουν ένα ρεαλιστικό πλάνο επιστημονικής έρευνας
Διαμορφώνουν και να επεξεργάζονται σωστά μεθοδολογικά εργαλεία
Μπορούν να συγγράψουν μια ολοκληρωμένη επιστημονική εργασία
Να παρουσιάσουν με ακρίβεια και με κατανοητό τρόπο σε τρίτους το αποτέλεσμα της εργασίας τους
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών:
Student Assessment Methods
Το μάθημα αποσκοπεί στη θεωρητική και φροντιστηριακή προετοιμασία των φοιτητών στη συγγραφή επιστημονικών εργασιών τόσο κατά τη διάρκεια της φοιτητικής περιόδου όσο και μεταγενέστερα, κατά την περαιτέρω επιστημονική τους δραστηριότητα. Προσφέρει μεθοδολογικά και εκφραστικά εργαλεία για την επιλογή του θέματος, την αναζήτηση του υλικού, τη συγγραφή του κειμένου αλλά και την προφορική παρουσίασή του. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τις απαιτήσεις μιας επιστημονικής εργασίας: οργάνωση της βιβλιογραφίας, μεθοδολογία έρευνας, αποφυγή της λογοκλοπής, σύνταξη και παρουσίαση της εργασίας. Το μάθημα είναι σε μεγάλο βαθμό φροντιστηριακό και, μετά τις αρχικές παραδόσεις, οι φοιτητές/τριες θα χωρίζονται σε δύο μικρότερα τμήματα ανάλογα με το είδος της εργασίας που επιλέγουν να εκπονήσουν θα εστιάζουν στην προετοιμασία από μεριάς των επιστημονικών εργασιών. Η αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνεται με σύντομη γραπτή πρόοδο στο μέσο του εξαμήνου (που θα αντιστοιχεί στο 30% του τελικά βαθμού) και με τελική γραπτή εργασία (που θα αντιστοιχεί στο υπόλοιπο 70% του τελικού βαθμού). Οι φοιτητές/τριες, αφού έρθουν σε συνεννόηση με τον/τη διδάσκοντα/ουσα, επιλέγουν ένα θέμα επιστημονικής εργασίας είτε κάνοντας μια έρευνα βιβλιογραφική (Γραμματικοπούλου) είτε κάνοντας μια έρευνα ποιοτική ή ποσοτική (Παπανοικονόμου). Και στις δύο περιπτώσεις, η γραπτή εργασία θα πρέπει να είναι συνολικής έκτασης περίπου 4.000 λέξεων (συμπεριλαβανομένης της βιβλιογραφίας).
Βιβλιογραφία:
Bibliography:
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ζαφειρόπουλος Κ., Πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2015
2. Λατινόπουλος Π., Τα πρώτα βήματα στην έρευνα, Εκδόσεις Κριτική Α.Ε. Αθήνα. 2010
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Eco Umberto (1994), Πώς γίνεται και διπλωματική εργασία, Αθήνα: Νήσος
Μυλωνάς, Θ. (1998). Κοινωνιολογία της ελληνικής εκπαίδευσης. Συμβολές. Αθήνα: Gutenberg.
Νόβα-Καλτσούνη, Χ. (1998). Κοινωνικοποίηση: Η γένεση του κοινωνικού υποκειμένου. Αθήνα: Gutenberg.
Παντελίδου-Μαλούτα, Μ. (1985). Στοιχεία για τη μελέτη της πολιτικής κοινω-νικοποίησης του εφήβου στην Ελλάδα. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 23, 23-31.
[συλλογικό] (2001) Γραφή και Ανάγνωση, Αθήνα: Νήσος, Τοπικά.