Διδάσκοντες:
Faculty Instructor:
ECTS:
Κωδικός Μαθήματος:
Code:
Κύκλος / Επίπεδο:
Cycle / Level:
Υποχρεωτικό / Επιλογής:
Compulsory / Optional:
Περίοδος Διδασκαλίας:
Teaching Period:
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Course Content:
Παρουσιάζεται στους φοιτητές η εξέλιξη και η λειτουργία των βασικών αρχών μάρκετινγκ όπως αυτές εφαρμόζονται στο πεδίο άσκησης πολιτικής καθώς επίσης και στη διεκδίκηση της εξουσίας κατά την προεκλογική εκστρατεία, υπό το μοντέλο ανάπτυξης πολιτικού ανταγωνισμού “πρόσωπα-κόμματα-θέματα”. Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές όχι μόνο τη θεωρητική εισαγωγή στις έννοιες και τις αρχές του πολιτικού μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, αλλά μια εμπειρική προσέγγιση του εφαρμοσμένου πολιτικού μάρκετινγκ, τόσο του παραδοσιακού όσο και του ψηφιακού, σε τρεις επιμέρους θεματικές: διαμόρφωση στρατηγικής μάρκετινγκ, διαχείριση πόρων, μέτρηση της κοινής γνώμης και εκλογικές εκστρατείες τυπικών ή άτυπων πολιτικών υποκειμένων.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Learning Outcomes:
Με την ολοκλήρωση οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
● Σχεδιάζουν και να εκπονούν ένα στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ (strategic marketing plan)
● Χρησιμοποιούν εργαλεία του παραδοσιακού και του ψηφιακού μάρκετινγκ
● Αντιλαμβάνονται τις δυναμικές και τις σχέσεις που αναπτύσσονται στη σχέση πρόσωπα-κόμματα-θέματα
● Αναλύουν την εκλογική συμπεριφορά του εκλογικού σώματος στη βάση των υφιστάμενων μοντέλων ανάλυσης
● Αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν τη βασική θεωρία του μάρκετινγκ (4P’s, τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση σε κοινό κλπ) στο πεδίο του πολιτικού ανταγωνισμού
● Επιλέγουν και να χρησιμοποιούν τα σωστά εργαλεία και μεθόδους στο πεδίο της ανάλυσης και σχεδιασμού μιας πολιτικής καμπάνιας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών:
Student Assessment Methods
Οι φοιτητές θα εκπονήσουν ένα στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ για πολιτικούς φορείς (με χρονοδιάγραμμα, προϋπολογισμό και πλάνο δράσεων), είτε στο πλαίσιο προεκλογικής εκστρατείας, είτε στο πλαίσιο διοικητικής διαχείρισης και επιμέρους θεματικών.
Βιβλιογραφία:
Bibliography:
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Πολιτική και Διαδίκτυο (ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ 102124836), Μαρκάκη Ν. Ευαγγελία, Χατζηπαντέλης Θεόδωρος, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΑΕ. 2021, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Πολιτικό μάρκετινγκ.
Αρχές και εφαρμογές (ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΥΔΟΞΟΥ 33153397), Lees- Marshment Jennifer, Μτφρ. Φυλακτάκη Πένυ, Κοτζαιβάζογλου Ιορδάνης, Επιμ. Κοτζαιβάζογλου Ιορδάνης UNIVERSITY STUDIO PRESS – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ, 2013, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ