Διδάσκοντες:
Faculty Instructor:
ECTS:
Κωδικός Μαθήματος:
Code:
Κύκλος / Επίπεδο:
Cycle / Level:
Υποχρεωτικό / Επιλογής:
Compulsory / Optional:
Περίοδος Διδασκαλίας:
Teaching Period:
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Course Content:
Το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων σε σύνθετα θέματα στρατηγικής καθώς και στην χρήση της θεωρίας παιγνίων στην ανάλυση του εκλογικού ανταγωνισμού. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται γενικά στοιχεία από τη θεωρία παιγνίων (παίγνια σταθερού αθροίσματος, με ή χωρίς σημείο ισορροπίας, γραφική λύση και μαθηματική λύση). Στο δεύτερο μέρος εφαρμόζεται η θεωρία παιγνίων στην μοντελοποίηση της συμπεριφοράς μελών αντιπροσωπευτικών σωμάτων (βουλή, Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια).
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Learning Outcomes:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί:
• να χρησιμοποιούν στοιχεία της θεωρίας παιγνίων σε καταστάσεις διαπραγμάτευσης και συναλλαγών
• να αναγνωρίζουν τυπικές στρατηγικές σε σύνθετες καταστάσεις διαπραγμάτευσης
• να προτείνουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση καταστάσεων διαπραγμάτευσης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών:
Student Assessment Methods
Το μάθημα έχει ένα εργαστηριακό μέρος. Οι φοιτητές θα συμμετέχουν σε ποικιλία καταστάσεων διαμόρφωσης στρατηγικής ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα μεταφοράς της θεωρητικής ανάλυσης στην πράξη.
Για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης θα ζητηθεί κατά την 7η εβδομάδα να ετοιμάσουν μια ανάλυση ενός θέματος. Η εργασία, έκτασης 5-10 σελίδων, αναφέρεται στην ανάλυση ενός επίκαιρου θέματος στο οποίο θα έχουν εφαρμογή τεχνικές της θεωρίας παιγνίων για τη διαμόρφωση στρατηγικής.
Οι εργασίες θα παρουσιαστούν στην τάξη (10λεπτη παρουσίαση) (40%). Για την τελική εργασία θα ζητηθεί να περιγραφεί ένα θέμα ή μια κατάσταση στρατηγικής σημασίας για το οποίο να μπορεί να χρησιμοποιηθούν οι σχετικές τεχνικές. Μπορεί να αναφέρεται στην κατάσταση ή το θέμα της πρώτης εργασίας ή σε ένα διαφορετικό ζήτημα.
Η εργασία μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική (60%). Ένα τρίτο του βαθμού της τελικής εργασίας θα προκύψει από την παρουσίαση (10λεπτη) κατά την διαδικασία εξετάσεων στην τάξη. Και τα υπόλοιπα δύο τρίτα του βαθμού θα προκύψουν από την γραπτή έκθεση (10-20 σελίδες) της ανάλυσης. Η εργασία πρέπει να είναι γραμμένη σε διπλό διάστημα χωρίς να υπολογίζονται πίνακες και διαγράμματα.
Βιβλιογραφία:
Bibliography:
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΕΥΔΟΞΟ 35241) OSBORNE ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ, 2010 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΤΟΝ ΕΥΔΟΞΟ 1063) ΜΗΛΟΛΙΔΑΚΗΣ ΣΟΦΙΑ Α.Ε.,2009 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Gibbons, R., Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, 1992.
Dixit, A. and B. Nalebuff, The Art of Strategy, WW Norton, 2008
Dixit, A. and B. Nalebuff, Thinking Strategically, WW Norton, 1991.
Erasmus:
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.