Διδάσκοντες:
Faculty Instructor:
ECTS:
Κωδικός Μαθήματος:
Code:
Κύκλος / Επίπεδο:
Cycle / Level:
Υποχρεωτικό / Επιλογής:
Compulsory / Optional:
Περίοδος Διδασκαλίας:
Teaching Period:
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Course Content:
Το μάθημα αυτό προσφέρει εμπειρική (πρακτική) εκπαίδευση –όχι απλά θεωρητική ανάλυση της εφαρμοσμένης πολιτικής σε τρεις επιμέρους θεματικές: διαμόρφωση στρατηγικής για διαχείριση πόρων (οικονομικών και ανθρώπινων), επικοινωνία και μέτρηση της κοινής γνώμης, εκλογικές εκστρατείες (στο πλαίσιο τυπικών ή άτυπων πολιτικών υποκειμένων).
Οι φοιτητές θα επιδιωχθεί να συμμετέχουν στην διαμόρφωση και υλοποίηση εκλογικής εκστρατείας ή στην διαχείριση της διοίκησης σε ένα πολιτικό θεσμό ή κόμμα. Θα εξοικειωθούν με σύγχρονες και καινοτόμες προσεγγίσεις πολιτικού μάρκετινγκ παραδοσιακού ή ηλεκτρονικού. Θα κατανοήσουν τη σύνδεση της ηγεσίας και των διαφορετικών μορφών της με το πολιτικό μάρκετινγκ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Learning Outcomes:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα αναπτύξουν:
Ικανότητα ανάλυσης, περιγραφής και σύγκρισης εκλογικής εκστρατείας
Ικανότητα περιγραφής και ανάλυσης του πολιτικού ανταγωνισμού
Ικανότητα να αναλύουν έρευνες και εκλογικά αποτελέσματα
Ικανότητα επεξεργασίας και σύνθεσης στοιχείων από ποικίλες πηγές (ελληνόγλωσσες και ξενόγλωσσες, συμβατικές και ηλεκτρονικές).
Εμπέδωση αναλυτικών εργαλείων και μεθόδων στο πεδίο της ανάλυσης και σχεδιασμού πολιτικής.
Χρήση των παραπάνω εργαλείων στην ανάπτυξη σύνθετων (προφορικά και γραπτά).
Χρήση των παραπάνω μεθόδων στην οργάνωση και διεξαγωγή αυτοδύναμης επιστημονικής μελέτης που επιστρατεύει σύνθετα αναλυτικά μοντέλα.
Εμπέδωση της κριτικής ικανότητας και του αναστοχασμού στην εφαρμογή ερευνητικών σχεδίων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών:
Student Assessment Methods
Η αξιολόγηση των φοιτητών λαμβάνει χώρα στα ελληνικά (εκτός των περιπτώσεων αλλοδαπών φοιτητών Erasmus) μέσα από (α) την κατάθεση γραπτής εργασίας στο τέλος του μαθήματος, (β) τις δημόσιες παρουσιάσεις που θα αναλαμβάνουν οι φοιτητές στα σεμινάρια, και (γ) την προφορική εξέταση στο μέσον του εξαμήνου (πρόοδος που συνδυάζει διαμορφωτικές και συμπερασματικές λειτουργίες). Τα κριτήρια αξιολόγησης σχετίζονται με τον βαθμό πρόσκτησης και επίτευξης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που καλλιεργεί το μάθημα και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Τμήματος και της ΜΟΔΙΠ.
Βιβλιογραφία:
Bibliography:
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Butler, Patrick and Neil Collins (1999). A Conceptual Framework for Political Marketing. In Bruce I. Newman (Ed.), Handbook of Political Marketing. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Butler, Patrick and Phil Harris (2009). ‘Considerations on the evolution of political marketing theory’. Marketing Theory, 9(2): 149–64.
Dann, Stephen, Harris, Phil, Sullivan Mort, Gillian, Fry, Marie-Louise and Wayne Binney (2007). Reigniting the Fire: A Contemporary Research Agenda for Social, Political and Nonprofit Marketing. Journal of Public Affairs, 7: 291-304.
Kotler, Philip and Sidney J. Levy (1969). ‘Broadening the concept of marketing’. Journal of Marketing,33(1): 10–15.
Lees-Marshment, Jennifer (2001). ‘The marriage of politics and marketing’. Political Studies, 49(4): 692–713.
Lees-Marshment, Jennifer (2001). Political Marketing and British Political Parties: The Party’s Just Begun. Manchester, U.K.: Manchester University Press.
Lees-Marshment, Jennifer (2003). ‘Political marketing: How to reach that pot of gold’. Journal of Political Marketing,2(1): 1–32.
Savigny, Heather (2006) ‘Political marketing and the 2005 election: what’s ideology got to do with it?’ in (eds) D. Lilleker, N Jackson, R ScullionThe Political Marketing Election? UK 2005 (Manchester: Manchester University Press) pp81-100
Scammell, Margaret (1999). ‘Political marketing: lessons for political science’. Political Studies, 47(4): 718–39.
The SAGE Handbook of Quantitative Methodology for the Social Sciences, D. Kaplan (ed) (SAGE publication 2004)
Ανάλυση Δεδομένων και Έρευνα Αγοράς, Δ. Καραπιστόλης (Ανικούλας 2001)
An introduction to Survey Research, Polling and Data Analysis, H. F. Weisberg, J. A. Krosnick, B.D. Bowen (Sage, 1996)
An economic theory of Democracy, A. Downs (Harper and Row, 1957)
Μαθηματικά στις πολιτικές επιστήμες Θ. Χατζηπαντελής & Γ. Ανδρεάδης (ΖΗΤΗ 2006)
The future of Election Studies, M.N. Franklin, C. Wlezien (ed) (Pergamon, 2002)
The SAGE Handbook of Quantitative Methodology for the Social Sciences, D. Kaplan (ed) (SAGE publication 2004)
http://www.campaignsandelections.com Ηλεκτρονική πηγή πληροφοριών για τον εκλογικό ανταγωνισμό
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Σημαντική βιβλιογραφική πηγή για τις ποικίλες θεματικές που σχετίζονται με την εκλογική ανάλυση αποτελούν τα περιοδικά Political Analysis, Electoral Studies, Campaign and Elections, Political Marketing στο οποίο θα κληθούν να ανατρέξουν οι φοιτητές (Το ΑΠΘ διαθέτει συνδρομή στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού).