Διδάσκοντες:
Faculty Instructor:
ECTS:
Κωδικός Μαθήματος:
Code:
Κύκλος / Επίπεδο:
Cycle / Level:
Υποχρεωτικό / Επιλογής:
Compulsory / Optional:
Περίοδος Διδασκαλίας:
Teaching Period:
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Course Content:
Στο πρώτο μέρος του εισαγωγικού αυτού μαθήματος στατιστικής περιγράφονται θεμελιώδεις στατιστικές έννοιες όπως κλίμακες μέτρησης-μεταβλητές, δείγμα- πληθυσμός, αντιπροσωπευτικότητα – τυχαιότητα, απογραφή-δειγματοληψία.
Στο δεύτερο μέρος με την ανάλυση μιας μεταβλητής παρουσιάζονται τεχνικές και έννοιες της περιγραφικής στατιστικής. Αναλυτικά: κατανομή και πίνακας συχνοτήτων, μέτρα μέσης τιμής και διασποράς, ποσοστιαία σημεία, περιγραφικά σχήματα (ιστόγραμμα, ραβδόγραμμα, κυκλικό διάγραμμα, BOX-PLOT) και διαστήματα εμπιστοσύνης.
Στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται τεχνικές σύγκρισης των μέτρων μέσης τιμής και διασποράς σε δύο δείγματα της ίδιας μεταβλητής και ο έλεγχος απλών υποθέσεων για τα μέτρα αυτά.
Στο τέταρτο μέρος αναλύεται η σχέση δύο μεταβλητών σε ένα δείγμα. Περιγράφονται οι συντελεστές συσχέτισης και παρουσιάζονται τεχνικές για την περιγραφή και την ανάλυση τους.
Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές εισάγονται στην χρήση στατιστικών πακέτων (SPSS) και λογιστικού φύλου (EXCEL).
Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Learning Outcomes:
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν τις παρακάτω ικανότητες:
Να κατασκευάζουν πινάκες συχνοτήτων
Να υπολογίζουν μέτρα θέσης και διασποράς
Να κατασκευάζουν διαγράμματα
Να συγκρίνουν με στατιστικούς ελέγχους μέσες τιμές
Να κάνουν ανάλυση των σχέσεων μεταξύ των δύο μεταβλητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών:
Student Assessment Methods
Για τις εξετάσεις οι φοιτητές/φοιτήτριες χρειάζεται να έχουν μαζί τους το βιβλίο και αριθμομηχανή 12 ψηφίων (η χρήση κινητού αντί αριθμομηχανής δεν επιτρέπεται). Οι εξετάσεις γίνονται με ανοικτό βιβλίο και αφορούν στην αντιμετώπιση προβλημάτων. Ο βαθμός των γραπτών εξετάσεων προϋποθέτει την πλήρη συμμόρφωση των συμμετεχόντων με τον κανονισμό εξετάσεων και εργασιών του τμήματος Η τελική αξιολόγηση των φοιτητών και φοιτητριών μπορεί να προκύπτει από συνδυασμό αξιολογήσεων: 1. Εργασιών, quiz ή ασκήσεων που εκπονούνται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου με τις διαδικασίες που καθορίζονται στα πλαίσια του μαθήματος (π.χ. προθεσμίες υποβολής, τρόποι αξιολόγησης κλπ). 2. Προφορικών εξετάσεων με έμφαση στις εργασίες που έχουν εκπονηθεί με τις διαδικασίες που καθορίζονται στα πλαίσια του μαθήματος 3. Γραπτών εξετάσεων Το βάρος των επιμέρους αξιολογήσεων διαμορφώνεται από τις ειδικές συνθήκες κάθε ακαδημαϊκού έτους και ανακοινώνεται στο elearning του μαθήματος. Στις επαναληπτικές εξεταστικές περιόδους (εφόσον δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση στο e-learning που να καθορίζει κάτι διαφορετικό για τη συγκεκριμένη εξεταστική περίοδο) η αξιολόγηση των φοιτητών γίνονται μόνο με γραπτές εξετάσεις.
Βιβλιογραφία:
Bibliography: